Radio(tjänst)?

Nu när jag har flyttat till mora är ju såklart min folkbokföring ändrad och då (försöker)  jag säga-upp mig ifrån radiotjänst.
Klockan 09.00 imorse ringer det en tant till mig och börjar fråga ut mig om tv-apparater och vem som ska betala nere på min gamla adress och att hon vill överföra kontot till Fredrik. Vafan? Hon verkade alltså tro att hon hade rätt att skriva över MIN räkning på Fredrik. Det betyder alltså att hon lika gärna skulle kunna fylla i en ansökan och skicka in den och godkänna den. ÄR HON HELT GALEN?

Hon sa också att ingen betalade avgiften på min nya adress Star---- 8, pappa bekräftar att han har betalat radiotjänst i 20 år!

Så, jag ringer till pappa och han ringer upp radiotjänst och kollar läget. Han får prata med en chef som säger att dom inte kan veta om jag bor i ett höghus eller i en villa. MEN om jag skulle bo i ett höghus och någon annan lägenhet inte betalar DÅ SKA JAG BETALA FÖR DOM.


Så mina slutsatser är, radiotjänst är handikappade och verkar ha det sämsta systemet i sverige. Dom hökar en värre än kronofogden. Dom ringer och förstör din start på dagen, och helt klart hon som ringde mig lyssnade inte alls, jag frågade henne "vad håller du på med, varför lyssnar du inte på mig"?.


                                          


Kommentarer
Postat av: Kinne

Jag har haft mina duster med dom jag också ><

2009-09-25 @ 14:45:35
URL: http://metrobloggen.se/kinne

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0