Familjen.

Jag har en blogg, en blogg som har blivit försummad.
Ni får något ströinlägg men suget att blogga finns knappt längre.

Iallafall, just nu är jag i sthlm hos älsklingen.
Han är och jobbar så jag funderar på att hälsa på farmor och farfar :)
Då kan jag säkert göra någon nytta i trädgården med farmor, hon är en riktig arbetsmyra.
75år men arbetsmoralen sitter i. Helt otroligt, när pappa och faster var små hade farmor 2 jobb.
Hon drev en cafeteria på Huddinge gymnasium på dagarna, och på nätterna jobbade hon på ett av sthlms inneställe för den tiden, operakällan. Hur orkade hon? Otrolig kvinna.
Farfar jobbade med att köra taxi, han hade inte en sjukdag på 30 år. Tog lite ledigt varje måndag.
Vart tog den arbetsmoralen vägen?
Hela pappas familj är sånna, pappa också. Han har pendlar mora-sthlm i 11 år!! Det ni! Känner ni någon som skulle orka de?
Marianne min faster, hon bor i finland men jobbar som flygvärdinna i sverige. Tänk den pendlingen :P

Och sen har vi såklart min mamma, den starkaste kvinnan jag känner.
Har haft hand om allting hemma samtidigt som hon har pluggat och jobbat.
Hur hon har orkat med alla stunder har jag ingen aning om, styrka.
Tack till mamma, den bästa någonsin!

Det ska ju självklart tilläggas att jag har den bästa pojkvännen någonsin, det är självklart.
Jag kan vara mig själv, göra konstiga saker och han bara skrattar och tycker att jag är söt.
Det vackraste leendet och det bästa skrattet någonsin, det värmer i mig.
Äkta, sant och så jävla bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0